Avrupa Adalet Divanı: Amazon, AB kuralları kapsamında reklam veri tabanına uymalı
AB Yüksek Mahkemesi Amazon'un talep ettiği geçici tedbirleri reddetti
Avrupa Adalet Divanı (ECJ), Amazon'un, şirketin halka açık bir reklam havuzu oluşturmasını gerektiren Dijital Hizmetler Yasası (DSA) kapsamındaki Avrupa Birliği platform kurallarına uyması gerektiğine karar verdi.
ABD teknoloji şirketi, Avrupa Komisyonu'nun geçen yıl platformu DSA kapsamındaki Çok Büyük Çevrimiçi Platformlardan (VLOP'lar) biri olarak belirlemesine itiraz ediyor. Bu karar, Amazon Store'un çevrimiçi listelemeleriyle ilgili ayrıntılı bilgilerin kamuya açık bir deposunu oluşturmasını gerektiriyor.
Komisyon'un kararına ABAD nezdinde itiraz eden Amazon, temyiz sonuçlanıncaya kadar tam uygulamadan kaçınmak için ana itiraza kadar geçici tedbir talebinde bulundu.
Ancak Avrupa Adalet Divanı Başkan Yardımcısı'nın bugün açıkladığı kararda, geçici tedbir talebi reddedildi ve AB'nin çıkarlarının Amazon'un mali çıkarlarından daha ağır bastığı belirtildi.
“Askıya alma, Dijital Hizmetler Tek Pazar Direktifi'nin hedeflerine tam olarak ulaşılmasında potansiyel olarak birkaç yıllık bir gecikmeye yol açacak ve dolayısıyla temel hakları tehdit eden bir çevrimiçi ortamın devam etmesine veya gelişmesine potansiyel olarak izin verecektir; AB yasa koyucusu ise şunu tespit etmiştir: Çok büyük platformların “Ortamda önemli bir rol oynamayı düşünmesi gerekiyor.” denildi.
Amazon karara nasıl tepki verdi?
Bir Amazon sözcüsü, şirketin karardan hayal kırıklığına uğradığını söyledi.
Sözcü yaptığı açıklamada şunları söyledi:[Biz] Amazon'un DSA kapsamındaki “Çok Büyük Çevrimiçi Platform” (VLOP) tanımını karşılamadığını ve bu şekilde tanımlanmaması gerektiğini savunuyoruz. “Müşteri güvenliği Amazon olarak en büyük önceliğimizdir ve DSA kapsamındaki yükümlülüklerimiz konusunda Avrupa Komisyonu ile yakın işbirliği içinde çalışmaya devam ediyoruz.”
Avrupa Adalet Divanı davanın esası hakkında daha sonraki bir tarihte karar verecek.
DSA'ya göre, aylık en az 45 milyon aktif kullanıcısı olan VLOP'ların daha fazla şeffaflık, veri paylaşımı ve risk yönetimi kotaları gerektiren yükümlülüklere uyması veya şirketin küresel gelirinin %6'sına varan ağır para cezalarını riske atması gerekiyor.
Komisyon şu ana kadar 22 platformu VLOP olarak belirledi. Amazon'un yanı sıra Alman moda sitesi Zalando da komisyonun bu kararına karşı çıktı.