Özel eğitimle günlük yaşam faaliyetlerinin gelişimi hedefleniyor! – EĞİTİM
Uzmanlar, eğitim programlarının akranlarından önemli ölçüde farklılık gösteren bireylerin eğitimsel ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla geliştirildiğine dikkat çekerek, özel eğitimin bireylerin günlük yaşam, öz bakım ve oyun aktivitelerini geliştirmeyi amaçladığını belirtiyor.Özel Eğitim; Özel öğrenme güçlüğü, otizm spektrum bozukluğu, Down sendromu ve gelişimsel gecikme gibi alanlarda uygulandığını belirten özel eğitim öğretmeni Naciye Nur Berber, şöyle konuştu: “Amacımız; Bireyin günlük yaşamda, akademik ve sosyal faaliyetlerde bağımsızlığı”. Dedi.Üsküdar Üniversitesi özel eğitim öğretmeni NP Feneryolu Naciye Nur Berber, özel eğitime ilişkin bilgiler verdi.“Program akranlarından önemli ölçüde farklı olan bireyler için geliştirildi.”Bireylerin gelişimsel özellikleri ve eğitim nitelikleri açısından akranlarından önemli ölçüde farklılık gösterebileceğini belirten özel eğitim öğretmeni Naciye Nur Berber, eğitim programlarının bu bireylerin eğitimsel ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik geliştirildiğini söyledi. eğitimlerin uygun ortamda, kendi sektörüne özel eğitim almış uzman personel ile gerçekleştirilmesi; bireylerin günlük yaşamları, kişisel bakımları, akademik çalışmaları, akıl yürütme ve oyun faaliyetleri; Başarı, destek ve gelişim hedeflerini benimsediğini açıkladı.Aile merkezli ve işbirlikçi çalışmalar şart…Bu becerilerin kazandırılması ve en üst düzeye çıkarılması için işbirlikçi ve aile merkezli çalışmalardan yararlanıldığını belirten Naciye Nur Berber, “Amacımız; Bireyin günlük yaşamda, akademik ve sosyal faaliyetlerde bağımsızlığı”. Şöyle dedi: Özel eğitim; Özel öğrenme güçlüğü, otizm spektrum bozukluğu, Down sendromu, uyarım eksikliği, üstün zekâ, bilişsel yetersizlik ve gelişimsel gecikme alanlarında uygulandığını belirten özel eğitim öğretmeni Naciye Nur Berber, çocuğun özel eğitim değerlendirmesine tabi tutulduğunu ve Bu değerlendirme sırasında aileden ve çeşitli bilgilerden yararlanıldığını, çocuğun temel beceri düzeylerinin güçlü ve sınırlı yönlerine göre belirlenebilmesi için standart değerlendirmelerin kullanıldığını anlattı.“Hedeflere ulaşılıncaya kadar çalışmalar devam edecek”Naciye Nur Berber, değerlendirmenin ardından çocuğun özel eğitime uygun olması durumunda tedavi programına başlandığını belirterek, şöyle konuştu: “Bu tedavi programında her çocuk için ayrı ayrı program oluşturup aile iş birliğiyle uygulamaya devam ediyoruz. Farklılıklar, ihtiyaçlar, desteğe ihtiyaç duyulan alanlar ve akranlarla eşit düzeyde ilerlemeyi hedefleyen program doğrultusunda hedeflere ulaşılıncaya kadar çalışmalar devam ediyor.” Özel eğitim öğretmeni Naciye Nur Berber, özel eğitim programı kapsamında, Bilişsel Gelişim, Dikkat ve ortak dikkat, Genel ve ince motor beceriler, El-göz koordinasyonu becerileri, Alıcı dil becerileri, İfade edici dil becerileri, Somut ve soyut kavramların incelenmesi, Okuma ve yazma, Matematik, Davranış sorunları, Oyun becerileri, Oyun oluşturma becerileri, Sıra alma ve sıra bekleme becerileri, sosyal ortamlara uyum sağlama yeteneği, kendiliğindenlik Konuşma ve konuşma becerileri ile problem çözme alanlarında çalışmaların yapıldığını anlattı. ve muhakeme becerileri. Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–